Selasa, 9 Disember 2014

CARA MINUM ENERGIZING SOY PROTEIN SHAKLEE

Bismillahirrahmanirrahim

Moga hari ini Allah permudahkan segala urusan seluruh muslimin dan muslimat serta diberkati hidup setiap masa.

In shaa Allah hari ni dayah nak share cara minum esp (Energizing Soy Protein) yang mana kalau kita minum cara yang tak berapa tepat susah la sikit nak dapat hasil yang kita nak.

MINUM UNTUK KURUS
--------------------
# Nak minum esp untuk kurus kita kena minum SEBELUM MAKAN TENGAH HARI (LUNCH) ATAUPUN SEBELUM MAKAN MALAM (DINNER).

Ini bertujuan supaya bila kita minum esp..protin dalamnya  akan membantutkan rasa lapar kita.ia membuat kita rasa kenyang lebih lama.kalau rasa tak nak ambil makanan berat time lunch atau dinner, minum esp 2-3 jam sebelum makan.malah tubuh kita akan rasa lebih bertenaga untuk melakukan pekerjaan.sebab tu banyak orang sangat suka buat stok time puasa.minum waktu sahur, perut kosong bersama mealshake, buatkan diorang puas dan kenyang lebih lama.walaupun keja disiang hari, tapi still bertenaga sebab protin dalamnya bantu bekalkan tenaga.bestkan?? Jadi bila dah kurang makan yang berat2, mudah sangat la kita nak kuruskan badan.bagi yang dah kurus tu tak perlulah bimbng anda makin lagi kurus pas amalkan esp nie, anda takkan kurus sebab ia bertindak balas pada tubuh anda mngikut berat normal yang sihat untuk manusia.

UNTUK TAMBAHKAN BERAT BADAN.
------------------------------

# Bagaimana plak ia untuk tambahkan berat badan? Jika nak tambahkan berat badan plak..cuma terbalikkan cara minum esp nie jer.iaitu minum esp SELEPAS LUNCH ATAU DINNER.Dan jangan bimbang yer, minum esp tak lah sampai membuatkan anda obesiti plak..esp tahu peranannya untuk stop bila berat anda dah stabil dan sesuai dengan berat badan normal kita.anda bleh terus amalkan esp sampai la kita tua...hihi..mantain jer berat badan kita.

Okay, dayah ajar cara minum esp plak.

Kita bleh minum esp ni hanya 3 sudu je sehari dan TIDAK BOLEH lebih.sebabnya 3 sudu esp tu ada protin yang sudah mencukupi diperlukan oleh tubuh kita.jika lebih boleh menjejaskan fungsi buah pinggang kita.kita bleh minum dengan apa jua air, kecuali AIR BERKAFEIN, BERKARBONAT, TEH, AIR PANAS SEBABNYA NANTI AKAN ROSAKKAN PROTEIN DALAM ESP.

Saya sangat suka campurkan esp dengan air berjus mcm tropicana, memang pas shake tu, minum plak sejuk2 ais, sedapnya..

Bila dah minum esp cuba elakkan pekara dibawah kerana ia boleh memusnahkan protin yang ada dalam esp.bila protin musnah, esp yang kita minum tidak mampu memberi apa2 kesan positif yang kita nak.jika nak lakukan juga seperti dibawah, jarakkan 2-3 jam sebelum atau selepas ambil shaklee.

~jarakkan minum air berkarbonat
~jarakkan minuman berkafein
~jarakkan minum teh
~jarakkan pengambilan dari ubat ubatan

Simple jer kan.bukan kena pantang pun..just jarakkan jer.lagi satu ingin saya ingatkan..klau kita rasa lapar sangat2 pas ambil esp, jangan cari makanan berat, just minum air kosong banyak2 dan makan buah2an untuk atasinya.semua tu proses tindakbalas untuk atasi masalah kita jer.seminggu dua nanti kita akan dapati ianya berkesan pada kita.jangkamasa kita nak dapatkan apa yng kita nak, bergantung pada badan masing2.

Kalau korang teringin sangat nak try esp, jangan segan silu pm / wassap / sms / call sy ye?

0124417491(hidayah ilias)

Saya ingin bantu anda sihat dan kita sama2 sihat dgn vitamin shaklee.

Okay bye.
Assalamualaikum:)

Tiada ulasan: